Co nas wyróżnia
Różnorodność i konsekwencja
W naszych placówkach dzieci mają okazję doświadczać wielu aktywności. Po pierwsze dlatego, by poznać różne smaki życia. Po drugie, by rozwijać się wszechstronnie. W naszym przedszkolu dzieci uczą się języka niemieckiego i angielskiego, uczęszczają na rytmikę, gimnastykę z el. korekty. Podczas zajęć rozwijamy umiejętności w czterech dyscyplinach sportowych.
W ciągu roku organizujemy wiele dodatkowych atrakcji, między innymi teatrzyki, wycieczki miejskie i poza Szczecin, wiele akcji tematycznych oraz warsztaty z udziałem rodziców.
Posiadamy własne zaplecze gastronomiczne, które daje nam pełną kontrolę nad tym co jedzą nasze dzieci. Mamy pewność dotyczącą używanych produktów oraz warunków, w jakich przygotowywane są nasze posiłki.
Zajęcia dla wszystkich grup
Urozmaicamy dzieciom czas spędzony w przedszkolu różnego rodzaju aktywnościami.
Wszystkie grupy mogą uczestniczyć w zajęciach:
- zabawie językiem niemieckim,
- zabawie językiem angielskim,
- zajęciach tanecznych,
- rytmice,
- gimnastyce korekcyjnej,
- Morgenkreis,
- zajęciach z piłki –projekt Przedszkoliada,
- dla chętnych na basenie
Wsparcie terapeutyczne
Przedszkole BUS zapewnia swoim podopiecznym wsparcie terapeutyczne. Nasi opiekunowie posiadają wysokie kwalifikacje pozwalające na opiekę, terapię i rozwój dzieci z orzeczeniami o stopniu niepełnosprawności oraz o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (WWR).
Stosujemy między innymi metody i terapie:
- terapia Johansena,
- zajęcia z psychologiem,
- trening umiejętności społecznych (TUS),
- terapie sensoryczne,
- terapia ręki,
- logopedyczne,
- i wiele innych.
To metoda indywidualnej stymulacji słuchu, stworzona przez dr Kjelda Johansena, duńskiego nauczyciela i psychologa. Po dokonaniu szczegółowej diagnozy dziecko odsłuchuje specjalnie przygotowaną dla niego płytę CD dobraną specjalnie do jego indywidualnych potrzeb. Terapia Johansena pomaga rozwiązać problemy związane między innymi z opóźnionym rozwojem mowy, z dysleksją, z ADHD czy z wszelkimi zaburzeniami uwagi słuchowej, koncentracji i trudnościami w zrozumieniu i zapamiętaniu poleceń.
To zestaw ćwiczeń, które pozwalają poprawić odbieranie przez dziecko wrażeń zmysłowych płynących ze świata. Małe dziecko każdego dnia zmaga się z napływem tysięcy wszelakiego rodzaju bodźców. Codziennie dotyka nowych przedmiotów o różnych kształtach, słyszy nowe dźwięki, czuje interesujące zapachy. Niekiedy ilość bodźców powoduje, że dziecko nie radzi sobie z ich przetwarzaniem. Często wtedy reaguje strachem, agresją bądź stara się przed tym uciec do „własnego świata”. Terapia sensoryczna ma za zadanie chronić przed tym nasze dziecko i ułatwić mu przetwarzanie informacji, a także oswoić z ilością bodźców płynących ze świata w każdej sekundzie jego życia.
Polega na usprawnieniu umiejętności komunikacji naszego dziecka ze światem zewnętrznym. Terapia ta jest odpowiednia dla każdego dziecka, które ma problemy w porozumiewaniu się, a dzięki indywidualnemu podejściu jesteśmy w stanie dostosować odpowiednie metody i środki dla każdego dziecka. Warto pamiętać, że odpowiednia komunikacja pomaga w naturalnym rozwoju, ale jest też niezbędna aby nasze dziecko miało dobre relacje z rówieśnikami.
Uczęszczające do naszego przedszkola dzieci mogą liczyć na wsparcie profesjonalnego psychologa dziecięcego. Taka pomoc pozwala poradzić sobie z lękami i problemami najmłodszych oraz ocenić ich rozwój.
Aktywnie w wodzie
Zajęcia na basenie
Raz w tygodniu dla naszych dzieci realizujemy zajęcia na basenie w jednym z najciekawszych ośrodków wodnych w naszym regionie z dopasowaną ofertą oraz warunkami dla najmłodszych – w Wodnym Królestwie. Po zajęciach na basenie dzieci korzystają z bawialni, która znajduje się na terenie kompleksu z basenem.
Dzięki zajęciom na basenie dzieci rozwijają się szybciej. Podczas zajęć dzieci uczą się kontaktu z wodą, a przede wszystkim po zakończeniu edukacji w naszej placówce, potrafią samodzielnie pływać.
Kilka słów od Pani Dyrektor
Praca z dziećmi pozwala mi realizować wszystkie pasje. Lubię malować, tańczyć, śpiewać i biegać. Od nikogo nie słyszę tylu komplementów na swój temat. Dzieci kochają bezwarunkowo, nie tylko swoich rodziców, ale i nauczycieli czy pomoc w przedszkolu. Zawsze kiedy z nimi przebywam poprawia mi się nastrój. Z dziećmi nie sposób się nudzić. Są nieobliczalne. Nigdy nie wiadomo co spowoduje u nich uśmiech a co płacz. Zaskakują każdego dnia. Nie ma miejsca na rutynę, wypalenie zawodowe.
Odczuwam ciągłą potrzebę ruchu i dlatego tak dobrze rozumiem dzieci. Mimo wieku, lubię biegać, skakać. przebywać na łonie natury, bawić się w ogrodnika i sadzić rośliny owocowe. Lubię dla nich gotować, wymyślać potrawy, zachęcać aby były odważne i próbowały nowości. Wiele się od nich uczę. Dzieci nie boją się wyrażać myśli. Dają konkretne komunikaty. Mówią co im się nie podoba.
Uwielbiam pracować z dziećmi. Lubię ich sposób komunikacji, beztroskość. Odczuwam ciągłą potrzebę rozwoju, uczenia się. Wszystko z myślą o dzieciach. Uczę się gotować, piec, szyć. Kocham je jak własne. Nie różnicuję. Pomagam indywidualnością odnaleźć się w grupie.
W ten sam sposób postrzegam wszystkich moich podwładnych, dzięki którym mogę ze spokojem realizować swoją misję i wdrażać w życie przedstawione tu zasady. Jestem surowym przełożonym i lubię otaczać się ambitnymi osobami, które mogą coś wnieść do świata dzieci. Państwa dzieci.
Joanna Steblecka
Nasze przedszkole w obiektywie
- 1